3 Ağustos 2017 Perşembe

Vatan Sevgisi

Ciğer paresi, yürek paresi sıkıldı bedendeki                                                                     canım
Vatan derdi ve gamıyla ölsem yoktur arzum
Vatanım,milletim için bugün her türlü cefa                                                                     çeksem
Bilirim baht ve ikbalim şerefli, fahri                                                                              ünvanım
Deriha yurdumuzu başkaları zorla işgal                                                                         edince
Yüreğim, bağrım yanıp kanım kaynar                                                                             canım
Büyük tarihim, özgür milletim köleliğe                                                                      düşünce
Ancak dayanamayarak için için yanmakta                                                               her yanım
Dönüp başım, akıp gözyaşım, çöküp ruhum                                                      kırılıp gönlüm
Gömüldüm kaygı ve gamlara, yetişmeden                                                  çare ve dermanım
Aradım, kararsız kaldım, ancak olmadım                                                                     ümitsiz
Sebep ülkem, geçicidir bu ezilmişliğim,                                                               sıkılmışlığım
Hedefime ulaşacağıma inancım çok büyük                                                                     çünkü
Deyince özgürlük için, nice aynı                                                                              dilektekiler
                                 feda ederler kendilerini
Kalkın ey Türk erleri, ar ve namusunu                                                             kayıbetmeden
Kurtul, silkin gözünü aç evladım, Turanım
Oğuzhan büyük atamdır, Efrasiyab Atilla                                                                Buğralar
Nerededir mavi tuğlarım diyerek göğe                                                 ulaştı ahım, feryadım
Büyük altın, gümüş ordunun kurulduğu                                                                  dönemde,
Kucaklayarak kalktığımda, aksa bile başka                       bir arzum yoktur kırmızı kanım
Sakalım saçım kırmızı kana boyanmadan                                                                  ölürsem
Kapanmadan gözüm gönlümde kalır                                                      hasretim ve arzum
Kavuşmak hürlüğe dürüst mücadele ile
Esaretten vatanı milleti kurtarmak benim                                                                şanımdır.
Ulu Tanrım, büyük Turanımızı eski                                                               durumuna getir
Akıtın akan suyu meziyetiyle Rahman'ın
Arzu ve dileklerim vatan ve millete                                               özgürlük, bağımsızlıktır.
Sen biliyorsun, benim vatan ve milletim                                                       için sızladığımı
Ben kulunuzun hürmetine ya Rabbi kabul                                                               et duamı
Bana acı her zorluğumu kolay et
Vatanı sevmek hak dini İslam'ın şiarıdır.
Azizi der ki vatan ve tarih imanımdır.
                         
                              Abdülaziz Maksum Azizi
 
(Uygur Türkçesi'nden Türkiye Türkçesi'ne aktarmadır.)

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızın yazılarla alakalı olmasına lütfen dikkat ediniz.

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa